De populaire Nederlandse artiest en YouTube-ster JOB (aka Dutchtuber, echte naam Job van Grafhorst) laat opnieuw van zich horen.

Vandaag verschijnt zijn gloednieuwe single ‘Zwembad’, een frisse, eigentijdse popsong die meteen oorwurmgewijs blijft hangen.

Met dit nummer bewijst JOB nog maar eens dat hij moeiteloos de overstap van online fenomeen naar volwaardig artiest maakt.


Zijn eerste grote muzikale wapenfeit, ‘Nostalgie’, werd een gigantisch succes: de single staat inmiddels op bijna 6,5 miljoen Spotify-streams. Ook opvolgers als ‘Per Ongeluk Verliefd,’ ‘Perfecte Plaatje’ en ‘Sterrenbeeld’ bevestigden zijn talent en populariteit.

De populariteit van JOB blijft niet beperkt tot Nederland: ook in Vlaanderen verovert hij in sneltempo harten.

Ondertussen ging er, na een tweede zo goed als uitverkochte voorstelling, nog een derde show in verkoop. Zo hot en populair is JOB ook in Vlaanderen. Watch this!

Sinds zijn veertiende bouwt Job van Grafhorst aan een indrukwekkende online carrière. Zijn tutorials over Roblox en Minecraft, aangevuld met creatieve challenges en sketches, leverden hem inmiddels meer dan 4 miljoen abonnees op YouTube en 1 miljoen volgers op TikTok.

Alleen al in 2024 produceerde hij ruim 500 video’s, goed voor 300 miljoen views en zeven keer een plek in YouTube Trending!

Met zijn muziek bewijst JOB dat zijn creativiteit geen grenzen kent. Waar hij digitaal al miljoenen fans bereikt, wil hij nu ook live het verschil maken. ‘Nostalgie – De Show’ vertaalt de energie van zijn online content naar het podium: een interactieve mix van verhalen, sketches, humor en live muziek. Fans kunnen er hits als ‘Nostalgie ‘ én nieuwe songs zoals ‘Zwembad’ live beleven, samen met verrassende verschijningen van zijn alter ego Bob.

perscommunicatie: 8 oktober 2025 – House Of Entertainment